Opona Continental Cross King 26 x 2.20, czarna, zwijana TLR
Cross King to niezrównana opona wśród tzw. All-rounder'ów, czyli opon na każde nieprzystępne warunki.
Wszechstronny i zaokrąglony profil dopasuję się do każdego terenu.
Odznacza się perfekcyjnym trzymaniem na zakrętach.
na dodatek proponuje nad wyraz prawidłową przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie.
To wszystko czyni z niej nieprzeciętną oponę do zawodów Cross Country.
Wysokiej jakości specyficzna mieszanka PureGrip Compound i trójwarstwowa osnowa zapewni wysoką trwałość.
W oponie zaimplementowano wzmocnione ścianki, które ulepszają ochronę antyprzebiciowa.
marka sugeruje założyć oponę na obręcz 19C-29C.
Opona zwijana do systemu bezdętkowego
Dzięki zastosowaniu wysoce rozciągliwych włókien kewlarowych opona idealnie uszczelnia się na obręczy.
w dodatku charakteryzuje się o dużo niższą masą niż opona drutowana, co pozytywnie wpływa na opór toczenia.
wzmocnione ścianki boczne opony - Continental Shield Wall System
Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.
Jest to osiągalne dzięki dopełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego
Producent: Continental
Model: Cross King
Kod: 0150303
rozmiar: 26"x2.2"
ETRTO: 55-559
wariant: zwijana
Pasek odblaskowy: NIE
E-Bike: TAK (typowa prędkość do 25 km/h)
Ciśnienie: 40-54 PSI (2,75 bar - 3,8 bar)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy artykułu: 0150399
Średnia waga: ~ 650 g
PureGrip Compound
Ta technologia wytwarzana na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była przeznaczona na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano progresywną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w trudnym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i wykorzystywana jest w wyczynowych produktach równocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta gwarantuje wspaniałą przyczepność, lecz jest także trwała i nad wyraz wytrzymała, ma wszystkie charakterystyczne atrybuty opon Continental.
Continental Shield Wall System
Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.
Jest to osiągalne dzięki dodatkowej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego
Opona asygnowana do wykorzystania w rowerach elektrycznych.
firma Continental ma bogate doświadczenie w wytwarzaniu opon do skuterów i motocykli. To spowodowało stworzenie opon nadających się do rowerów z silnikiem elektrycznym rodzaju E-bike.
dostosowanie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, stanowczo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać należycie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się jeszcze nieznaczne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest niezwykle twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.
Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Marka Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon należycie łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle mały splot dzianiny sprawia, że opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to pokaźniejsza wytrzymałość na przecięcie i pokaźniejsza trwałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są najróżniejsze struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.